توزیع ۵۰ بسته فرهنگی در راستای اجرای طرح مطالعاتی رمضان 

توزیع ۵۰ بسته فرهنگی در راستای اجرای طرح مطالعاتی رمضان 

تاریخ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
صمدالله سعیدی گفت:یکی از برنامه های کانون، اجرای طرح مطالعاتی رمضان است که در همین راستا ۵۰ بسته فرهنگی هر یک شامل ۸ جلد کتاب در مورد رمضان در بین مربیان قرآنی و نیازمندان توزیع شد.

«صمدالله سعیدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، در تشریح برنامه های کانون صدیقه اطهر در ماه مبارک رمضان، گفت: تداوم طرح شنبه های کتاب یکی از برنامه های این کانون فرهنگی هنری در این ماه مبارک است و از آنجایی که در آستانه سالروز شهادت شهید مطهری قرار داریم بنابراین ۲ کتاب مسئله حجاب و داستان راستان تالیف این شهید بزرگوار را در قالب این طرح معرفی کردیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر جیرفت افزود: یکی دیگر از برنامه های کانون، اجرای طرح مطالعاتی رمضان است که در همین راستا ۵۰ بسته فرهنگی هر یک شامل ۸ جلد کتاب در مورد رمضان در بین مربیان قرآنی و نیازمندان توزیع شد.


وی تاکید کرد: این طرح با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه در بین اقشار محروم و بی بضاعت اجرا شد.

 

سعیدی بیان کرد: روزانه طرح جزء خوانی قرآن کریم همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی با محوریت امام جماعت مسجد در حال برگزاری است.



مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر جیرفت ادامه داد: برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم اعم از روخوانی، روانخوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم، قرائت ادعیه و قرائت زیارت نامه حضرت زهرا (س) از برنامه هایی است که در ماه مبارک رمضان است.


وی ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه های این ماه مبارک برگزاری دوره آموزش احکام است که به صورت حضوری و مجازی در حال برگزاری است.


سعیدی با اشاره به اطعام و افطار روزه داران، اضافه کرد: روزانه نیز مابین اقامه نماز مغرب و عشاء افطاری ساده در بین نمازگزاران روزه دار توزیع می شود و علاوه بر این نیز قصد داریم با جلب کمک های مومنانه خیرین و مردم، در لیالی قدر افطاری گرم توزیع کنیم.



مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر جیرفت اظهار کرد: در تداوم رزمایش مواسات و همدلی تعداد ۳۰ بسته معیشتی هر یک به ارزش بیش از ۵۵۰ هزار تومان تهیه شده و در آستانه ماه مبارک رمضان در بین خانوارهای نیازمند توزیع شدند و همچنین در نظر داریم ۳۰ بسته معیشتی هر یک به ارزش بیش از ۴۵۰ هزار تومان را در بین خانوارهای نیازمند توزیع کنیم.


وی بیان کرد: علاوه بر این نیز در راستای رزمایش مواسات و همدلی بسته های گوشت قربانی در بین خانوارهای نیازمند توزیع شد.


سعیدی افزود: یکی دیگر از برنامه های کانون در راستای دستگیری از نیازمندان و ذیل طرح مواسات و همدلی، توزیع ۳۷ بسته لباس هر یک به ارزش ۵۰۰ هزار تومان و نیز توزیع کفش است که با همت بچه های مسجد در بین خانوارهای نیازمند توزیع شد.



مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر جیرفت در خاتمه عنوان کرد: طرح هدایای پایانی ماه مبارک رمضان یکی دیگر از برنامه های تدارک دیده شده است و در همین راستا قصد داریم با جمع آوری فطریه و زکات به خانواده های نیازمند کمک کنیم.

پایان پیام/ 586